دیدار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ایران با وزیرهماهنگی اموراقتصادی اندونزی پیشنهاد اندونزی برای ایجاد کارگروه مشترک با ایران در زمینه فناوری نانو

(0 رای‌ها)

دارمین ناسوتیون' وزیر هماهنگی امور اقتصادی اندونزی در دیدار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ایران پیشنهاد داد کارگروه مشترک بین دو کشور در زمینه فناوری نانو تشکیل شود.

 

 'سعید سرکار' دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو جمهوری اسلامی ایران که در صدر یک هیات از این بخش به جاکارتا سفر کرده است عصر چهارشنبه با وزیر هماهنگی امور اقتصادی جمهوری اندونزی دیدار و برای توسعه همکاری ها در این بخش رایزنی کرد.

رایزنی ایران و اندونزی برای توسعه همکاری در فناوری نانو در پی گفت وگوی سال گذشته دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان و 'جوکو ویدودو' همتای اندونزیایی اش برای توسعه همکاری ها در این بخش انجام می شود و دو طرف برای همکاری ها در فناوری نانو موافقت کردند.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ایران در دیدار با وزیر ارشد اندونزیایی ضمن تشریح دستاوردهای کشورمان در زمینه فناوری نانو، گزارشی از دیدارهای انجام شده با وزرای صنایع و علوم اندونزی و همچنین نشستهای مشترک با متخصصان نانوی این کشور جنوب شرق آسیا ارایه کرد.

یکی از پیشنهادهای عملی ارایه شده که قرار شد در سه ماه آینده با کمک و پشتیبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران و وزارت هماهنگی امور اقتصادی جمهوری اندونزی برنامهریزی و انجام شود، برگزاری نشست تبادل فناوری بین شرکتهای دانشبنیان نانوی ایران و صنایع اولویتدار اندونزی است

براساس درخواست وزیر صنایع اندونزی و تایید وزیر هماهنگی امور اقتصادی این کشور به عنوان رئیس کمیسیون مشترک دو کشور، حوزههای منتخب برای نخستین نشست تبادل فناوری، نساجی، کشاورزی، دارو و خودرو خواهدبود.

مقام اندونزیایی با تشکر از سفر هیات و آمادگی ایران برای همکاری با اندونزی، آمادگی کشورش را برای توسعه مناسبات با ایران در این بخش اعلام و بر پیشتیبانی وزارت هماهنگی امور اقتصادی از فعالیتهای مشترک توافق شده در این سفر بین ستاد توسعه فناوری نانو ایران و طرفهای اندونزیایی تاکید کرد.

'دارمین ناسوتیون' پیشنهاد کرد یک کمیته مشترک با همکاری این وزارتخانه، سفارت ایران در جاکارتا و ستاد توسعه فناوری نانوی ایران برای پیگیری توافقات انجام شده در سفر تشکیل شود که مورد استقبال طرف ایرانی قرار گرفت.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پیشرو در فناوری نانو است و اکنون از مرحله جهش علمی به مرحله جهش اقتصادی وارد شده است. حوزه فناوری نانو ایران در چهار سال اخیر بهرغم شرایط سخت اقتصادی با رشد میانگین سالانه بیش از 120 درصد مواجه بوده به طوری که حجم فروش محصولات نانوی تولید شده توسط شرکتهای ایرانی از 166 میلیارد ریال در سال 1390 به بیش از سه هزار و 100 میلیارد ریال در سال 1394 رسید.

15 شرکت دانشبنیان داخلی محصولات خود را به بازارهای بیش از 20 کشور از جمله، عراق، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، روسیه، کرهجنوبی وصادر کردهاند.

رتبه نانو ایران از نظر تولیدات علمی هم اکنون ششم جهان است.

 

آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی-ایرنا

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine