ازسوی معاون اول رئیس جمهوری

(0 رای‌ها)

بستههای رونق تولید و اشتغال در حوزه نفت و گاز ابلاغ شد

 

  • معاون اول رئیس جمهوری در ابلاغیه‌ای، دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت نفت را به اجرای بسته‌های رونق تولید و اشتغال در سال ٩٦ مکلف کرد.

  •  شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در این ابلاغیه تاکید کرده است: دستگاه‌های اجرایی باید برنامه اجرایی مربوط را مطابق مفاد و زمان‌بندی مندرج در بسته‌ها در قالب نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی، «نیپا» تنظیم و از طریق این سامانه به دبیرخانه ستاد ارسال و گزارش ماهانه اقدام‌های به عمل آمده برای اجرای این مصوبه را به طور مستمر به دبیرخانه ستاد ارائه کنند.

    بر اساس این ابلاغیه وزارت نفت مکلف است برنامه‌های زیر را اجرایی کند:
    ١- وزارت نفت مکلف است برنامه اجرایی افزایش ظرفیت تولید نفت خام تا میزان ٤٧٠٠ هزار بشکه در روز در افق ١٤٠٠ را با تمرکز بر میدان‌های مشترک و با تاکید بر برداشت صیانتی از منابع را به نحوی تنظیم کند که تولید نفت خام به چهار میلیون بشکه در روز در پایان امسال افزایش یابد، همچنین این برنامه باید تا ١٥ اردیبهشت ماه به دبیرخانه ستاد ارائه ‌شود.
    ٢- وزارت نفت باید برنامه اجرایی افزایش ظرفیت تولید میعانات گازی با تمرکز بر میدان‌های مشترک تا میزان یک میلیون بشکه در روز در افق ١٤٠٠ را به نحوی تنظیم کند که تولید آن به ٦٨٣ هزار بشکه در روز در پایان امسال افزایش یابد، این برنامه تا ١٥ اردیبهشت ماه به دبیرخانه ستاد ارائه ‌شود.
    ٣- وزارت نفت مکلف است برنامه اجرایی افزایش تولید میدان‌های مشترک غرب کارون (آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، یادآوران، یاران شمالی و جنوبی) را به نحوی تهیه کند که این مقدار به ٣١٠ هزار بشکه در روز در پایان امسال افزایش یابد.
    ٤- وزارت نفت باید نسبت به تکمیل ظرفیت و راه‌اندازی فازهای ١٣ ،‌١٤ و ٢٤-٢٢ اقدام کند، برنامه اجرایی تکمیل و راه‌اندازی این فازها به نحوی که تولید از فازهای مختلف پارس جنوبی در مجموع به ٦٢٠ میلیون مترمکعب گازغنی در روز برسد را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه امسال به دبیرخانه ستاد ارائه شود.
    ٥- وزارت نفت باید ضمن راه‌اندازی فاز (١) پالایشگاه‌ ستاره خلیج فارس، برنامه اجرایی تکمیل بقیه فازهای پالایشگاه مزبور و پالایشگاه سیراف را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه امسال به دبیرخانه ستاد ارائه کند.
    ٦- وزارت نفت مکلف است تمهیدات لازم به منظور تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های بخش خصوصی پتروشیمی شامل فاز سوم پتروشیمی پردیس، متانول کاوه، پتروشیمی مرجان، پتروشیمی بوشهر و فاز اول پتروکیمیای ابن سینا (ماهشهر) را به نحوی اتخاذ کند که تمام این واحدها تا پایان امسال به بهره‌برداری و تولید برسند.
    ٧- وزارت نفت باید تمهیدات لازم را به منظور اجرای عملیات طرح‌های توسعه نوسازی پالایشگاه آبادان و تکمیل و بهسازی پالایشگاه بندرعباس را به نحوی اتخاذ کند، که از فرآورده نفت کوره کاسته و به تولید فرآورده‌های بنزین و میان تقطیر افزوده شود.
    ٨- این وزارتخانه باید برنامه اجرایی اصلاح بازارهای انرژی با هدف تقویت حضور بخش غیردولتی در این بازار را تهیه و تا پایان تیرماه امسال به دبیرخانه ستاد ارائه کند.
    ٩- وزارت نفت باید با همکاری وزارت نیرو، برنامه اجرایی کنترل نرخ رشد مصرف حامل‌های انرژی را تهیه و تا پایان خرداد ماه امسال به دبیرخانه ستاد ارائه کند.
    ١٠- وزارت نفت مکلف است برنامه اجرایی پیاده سازی طرح‌های ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی با هدف کاهش مصرف سوخت‌های مایع در فصول سرد در محدوده شبکه گاز (و بالابردن پایداری شبکه) و تاکید بر نقش آینده بخش خصوصی را تهیه و تا پایان خرداد ماه امسال به دبیرخانه ستاد ارائه کند.
    ١١- وزارت نفت مکلف است با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه تامین خوراک پتروشیمی‌ها را به نحوی تهیه کند که سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی از تامین پایدار خوراک با قیمت منصفانه اطمینان حاصل کنند، برنامه مذکور تا پایان اردیبهشت ماه امسال به دبیرخانه ستاد ارائه ‌شود.
    ١٢- وزارت نفت باید برنامه اجرایی ایجاد بستر لازم برای اجرای به موقع طرح‌های تامین خوراک پتروشیمی‌های جدید (از جمله طرح‌های تولید میعانات گازی و جمع‌آوری گازهای مشعل) با سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی را تهیه و تا پایان خردادماه امسال به دبیرخانه ستاد ارائه ‌شود.
    ١٣- وزارت نفت باید نسبت به آغاز پروژه صادرات گاز به عراق تا میزان ١٤ میلیون مترمکعب گاز در روز تا پایان امسال اقدام و گزارش عملکرد آن‌را هر سه ماه یکبار به دبیرخانه ستاد ارائه کند.
    ١٤- وزارت نفت مکلف است نسبت به تکمیل گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و نقاط صنعتی و نیروگاهی آن استان اقدام کرده و گزارش عملکرد آن‌را بصورت ماهانه به دبیرخانه ستاد ارائه کند.
    ١٥- وزارت نفت باید گازرسانی به صنایع مختلف در سطح کشور را به نحوی به انجام رساند که مصرف سوخت مایع برای کلیه صنایعی که دسترسی به شبکه گاز دارند، نسبت به سال ١٣٩٥ به میزان ٤٠ درصد کاهش یابد.
برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine