سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی کرد رشد ۲.۴ درصدی تجارت جهانی در سال ۲۰۱۷

(0 رای‌ها)

سازمان تجارت جهانی با پیش بینی رشد ۲.۴ درصدی تجارت جهانی در سال میلادی جاری، اعلام کرد ابهامات شدیدی نسبت به تحولات اقتصادی و سیاست دولتی به خصوص در آمریکا وجود دارد.

 ایسنا، میزان رشد تجارت جهانی در سال ۲۰۱۷ بین ۱.۸ تا ۳.۶ درصد پیش بینی شده است در حالیکه در گزارش سپتامبر این رقم بین ۱.۸ تا ۳.۱ درصد بود. پیش بینی اخیر سازمان تجارت جهانی منعکس کننده این ریسک است که فعالیت تجاری به دلیل عدم شفافیت نسبت به سیاستهای دولت، ممکن است محدود شود.

روبرتو ازودو، مدیرکل سازمان تجارت جهانی اظهار کرد: ما باید تجارت را بخشی از راهکار برای مشکلات اقتصادی و نه بخشی از مشکل ببینیم. خوش بینی محتاطانه ای وجود دارد اما رشد تجارت ضعیف مانده و ریسکهای نزولی قابل ملاحظه ای وجود دارد و از سوی دیگر، بیشتر ابهامات موجود سیاسی هستند.

وی در ادامه افزود: جهان باید در برابر برافراشته شدن موانع جدید برای تجارت مقاومت کند.

سازمان تجارت جهانی برآوردهای مقدماتی را ظرف پنج سال گذشته مکررا بازبینی کرده است، زیرا پیش بینیهای احیای اقتصادی بیش از حد خوش بینانه بوده است.

تجارت جهانی ۱.۳ درصد در سال ۲۰۱۶ رشد کرد که کمترین میزان از زمان بحران مالی بود و حتی با ۱.۷ درصد نرخ پیش بینی بازبینی شده مطابق نبود.

به گفته مدیرکل سازمان تجارت جهانی، عملکرد ضعیف طی سال گذشته به دلیل کندی قابل توجه بازارهای نوظهور بود که واردات آنها عملا راکد بود و از نظر حجمی، رشد چندانی نداشت.

طبق جدیدترین تحلیل سازمان تجارت جهانی، پیش بینی می شود تجارت جهانی در سال ۲۰۱۸ بین ۲.۱ تا ۴ درصد رشد کند.

در گزارش این سازمان هشدار داده شده است افزایش تورم، نرخهای بهره بالاتر، سیاستهای مالی انقباضی و وضع تدابیری برای محدود کردن تجارت، ممکن است رشد تجارت در دو سال آینده را تضعیف کند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا کاهش کسری تجاری این کشور را یکی از اولویتهای برنامه اقتصادی خود قرار داده تا به رشد مشاغل بخش تولید کمک کند. وی به خصوص قصد دارد پیمانهای تجاری با چین و کانادا را مورد مذاکره مجدد قرار دهد.

 

بر اساس گزارش رویترز، مدیرکل سازمان تجارت جهانی در پاسخ به پرسشی پیرامون سیاستهای آمریکا در دوران ترامپ، گفت: وی منتظر تایید نماینده تجاری جدید آمریکاست.

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine