ارزیابی فشارکار پشت میزنشین ها با نرم افزار

(0 رای‌ها)

 محققان دانشگاه A&M تگزاس یک ابزار ارزیابی ارگونومیک خودکار ساختند که قابلیت تشخیص میزان فشار حاصل از کار با نرمافزارهای کامپیوتری را فراهم میکند.

کارمندان پشت میز نشین، در طول روز چندین ساعت را با کامپیوتر کار میکنند و امکان ابتلای آنها به بیماریهای مچ دست زیاد است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس دیلی، این فناوری که SEAT نام دارد، امکان اصلاح نرمافزارها را با هدف حذف اثرات مخرب آنها بر سلامت کاربر، قبل از عرضه تجاری نرمافزارها فراهم میکند.

ابزار SEAt‌ دربرگیرنده یک سیستم گزارشدهی خودکار ناراحتیو کشش در مچ دست است و نیازی به آموزش خاص ندارد. این ابزار دو نوع ریسک ارگونومیک را مورد توجه قرار میدهد که شامل عامل فشار مانند حالت اشتباه نشستن و کشش، درد یا ناراحتی حاصل از عامل فشار هستند

زمین شناسان یکی از اقشار بسیار موثر در صنعت نفت و گاز هستند و به واسطه شغل خود زمان زیادی را برای کار با نرمافزارهای کامپیوتری صرف می کنند. در واقع ایده اصلی طراحی SEAT تولید یک ابزار سنجش دقیق برای خطرات ناشی از کار با نرمافزارهای اختصاصی زمینشناسان در قالب بخشی از فرآیند طراحی نرمافزار است؛ زیرا آسیبهای حاصل از کار با این نرمافزارها تبعات بسیار سنگینی را برای زمینشناسان و صنعت نفت و گاز در پی دارد

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Applied Ergonomics منتشر شده است.

علمی (6)**9259**1440

 

مترجم: سپیده علی کاشانی** انتشار: گلشن

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine