سیاست پولی بانک ها

(0 رای‌ها)

سیاست پولی بانک ها.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در بهمن ماه توافق کردند بدهکاران بانکی که تا پایان سال اصل بدهی خود را تسویه کنند، مشمول جریمه دیرکرد نمی‌شوند.

بعد از اعلام این خبر بود که برخی از بدهکاران بانکی برای بازپرداخت بدهی‌های خود به بانک‌‌ها مراجعه کردند.

طبق اطلاعی که برخی افراد مراجعه کننده به بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که دولت در آن سهام دارد، به خبرنگار ما دادند، بانکهای دولتی مانند بانک رفاه و کشاورزی به صورت نیم بند مصوبه را اجرا می‌کنند. در واقع از بخش عمده جریمه دیرکرد صرف نظر شده اما باز هم رقم مطالبه شده بیش از اصل و سود تسهیلات است.

یکی از بدهکاران بانک کشاورزی به خبرنگار ما می‌گوید: 12 سال پیش 3 میلیون تومان وام گرفتم اما فقط 4-5 قسط آن را پرداخت کردم. دو سال پیش به بانک مراجعه کردم و میزان مبلغ قابل پرداخت را پرسیدم که کارمند بانک گفت باید 12 میلیون تومان بپردازید.

وی ادامه می‌دهد: هم اکنون که برای بازپرداخت این وام مراجعه کردم، کارمند بانک کشاورزی گفت که باید 4 میلیون و 300 هزار تومان بپردازید تا کل بدهی تسویه شود که با توجه به این فرصت پیش آمده، تا یکی دو روز آینده کل بدهی را تسویه می‌کنم.

همچنین یکی از بدهکاران 3 میلیونی بانک رفاه کارگران هم اظهاراتی مشابه صحبت‌های بدهکار بانک کشاورزی را بیان می‌کند.

به گزارش فارس، باز هم خوب است که این بانک‌ها بالاخره از بخش زیادی از جریمه دیرکرد چشم پوشی کرده‌اند اما مشکل در اینجا است که این توافق در برخی بانک‌های خصوصی به هیچ وجه اجرایی نشده است.

در این همین باره یکی از کسانی که سه سال پیش ضامن تسهیلات 8 میلیون تومانی از بانک آینده شده، به خبرنگار ما می‌گوید: این وام که سه سال پیش با سود 24 درصد از بانک آینده اخذ شد، در مدت سه سال باید 11 میلیون و 840 هزار تومان بازپرداخت می‌شد اما گیرنده تسهیلات به دلیل مشکلات مالی فقط 4 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کرد.

وی می‌افزاید: 5 روز پیش خودم به بانک رفتم و گفتم می‌خواهم کل بدهی وام گیرنده را تسویه کنم که بانک گفت باید 10 میلیون و 50 هزار تومان بدهید تا کل بدهی تسویه شود.

وی می‌گوید: به کارمند بانک گفتم مگر قرار نیست جریمه دیرکرد در نظر نگیرید، که در این صورت باید 7 میلیون و 240 هزار تومان پرداخت کنم؟ و کارمند بانک پاسخ می‌دهد: در سیستم درج شده که کل بدهی 10 میلیون و 50 هزار تومان است.

.

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine