تصویب یک فوریت الحاق دو ماده به قانون رفع موانع تولید مطلب ویژه

(0 رای‌ها)

اقلیم صنعت به نقل از سایت مجلس شورای اسلامی :نمایندگان مردم در خانه ملت با بررسی یک فوریتی طرح قانونی الحاق دو ماده به قانون رفع موانع تولید موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 خرداد) مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریتی طرح قانونی الحاق دو ماده به قانون رفع موانع تولید با 130 رأی موافق، 47 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه  موافقت کردند.

گفتنی است مواد یک فوریتی طرح قانونی الحاق دو ماده به قانون رفع موانع تولید به شرح ذیل است:

ماده 1- تسهیلات مصوب برای تولیدکنندگان در «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» که با تائید استاندار در هر استان به بانک عامل معرفی می شوند، حداکثر ظرف مدت دو ماه با رعایت مقررات اعطای تسهیلات باید به متقاضی پرداخت شود.

تبصره- دریافت کننده تسهیلات چنانچه وام دریافتی را در غیر از محل مصوب کارگروه به مصرف برساند، اصل وام به اضافه سود و هزینه متعلقه به حال تبدیل می شود و وام گیرنده به مدت پنج سال از دریافت تسهیلات از کلیه بانک ها محروم خواهد شد. بانک مرکزی موظف است تا فهرست افراد محروم از دریافت تسهیلات را به کلیه بانک های کشور ابلاغ کند.

ماده 2- بانک ها مکلفند برای وصول مطالبات خود از بدهکاران، در مرحله اول از راهکارهای اجرائی و قضائی مناسب علیه شخص بدهکار استفاده کنند و تا زمانی که امکان مطالبه بدهی از وام گیرنده وجود دارد، هرگونه اقدام علیه ضامن ممنوع است و صرفا در صورتی که بدهکار فاقد دارایی کافی باشد برای وصول مطالبات به ضامن رجوع شود.

تبصره- تخطی از حکم این ماده توسط مدیران عامل این بانک ها تخلف محسوب می شود و متخلف به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم خواهد شد.

 

لازم به ذکر است طرح یک فوریتی الحاق دو ماده به قانون رفع موانع تولید به امضای 30 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است.

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine