دکتر روحانی خط تولید انبوه خودروهای دناپِلاس و پژو2008 را افتتاح کرد

(0 رای‌ها)

خط تولید انبوه دو خودرو دناپِلاس و پژو2008 شرکت ایکاپ با حضور رییس جمهور ومهندس نعمت زاده در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو افتتاح و صنعت خودرو کشور برای نخستین بار وارد رقابت جهانی شد.

گزارش شاتا، رییس جمهور روز سه شنبه در بازدید از خط تولید دو محصول جدید دنا پلاس و پژو ٢٠٠٨، با توضیح مدیران و مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو در جریان روند تولید انبوه این محصولات قرار گرفت و خط تولید این محصولات جدید را در مراسمی به صورت رسمی افتتاح کرد.

دکتر حسن روحانی در سخنانی در این مراسم، استقلال اقتصادی، خوداتکایی و خودکفایی کشور را در سایه توسعه تولید ملی دانست و اظهار کرد: این اولین بار است که در صنعت خودرو وارد رقابت جهانی میشویم به طوری که 30 درصد خودروهایی که در اینجا به تولید نهایی میرسد به دیگر کشورهای جهان، صادر خواهد شد و خودرویی که امروز در اختیار مردم ایران قرار میگیرد، یک و نیم ماه پیش در فرانسه وارد بازار شده بود.

وی امروز را روز مبارکی برای صنعت خودرو سازی، مهندسان، کارگران و مردم توصیف کرد و افزود: قطعات خودروی دناپلاس به صورت 100 درصد ایرانی است و خودرو پژو 2008 به صورت تولید مشترک و با سرمایهگذاری 50-50 میان ایران و فرانسه تولید میشود.

گفتنی است که دناپِلاس نخستین خودروی داخلی است که با چهار ایربگ ساخته شده و از این جهت در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار دارد. این خودرو نخستین محصول ملی است که با سانروف، دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه ای جدید با مولتی مدیای فعلی به بازار عرضه می شود.

 

همچنین پژو2008 نیز نخستین محصول ایکاپ شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه است که در ایران به مرحله تولید رسیده است. دور تازه همکاری های ایران خودرو و پژو با امضای قرارداد بین مدیران دو گروه خودروساز و در حضور روسای جمهوری ایران و فرانسه به امضا رسید. این قرارداد نخستین قرارداد پسابرجامی ایران با کشورهای غربی بود که منجر به تولید محصولات به روز اروپائی در ایران شد.

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine