تغییر قیمت آب‌های بسته‌بندی از خردادماه

(0 رای‌ها)

دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای آشامیدنی و معدنی با اشاره به درخواست این انجمن از واحدهای تولیدی مبنی بر عدم افزایش قیمت تا پس از برگزاری انتخابات ریاستجمهوری، اعلام کرد:

معدل افزایش قیمت محصولات آب آشامیدنی و معدنی در سال جاری حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود.

پیمان فروهر در گفتوگو با ایسنا، در مورد وضعیت قیمت آبهای آشامیدنی و معدنی در سال جاری اظهار کرد: از سال گذشته قیمتگذاری محصولات آب بستهبندی به واحدهای تولیدی واگذار شده و در این رابطه خود واحدها هستند که باید پاسخگو باشند. بر اساس بخشنامه معاون اول رئیسجمهوری از سال گذشته آب بستهبندی در گروه سایر کالاها (گروه سوم) قرار گرفت تا روال قیمتگذاری بر روی این محصولات نسبت به قبل از سال ۱۳۹۵ دچار تغییر شود.

وی افزود: پیش از این بخشنامه اعضای انجمن با سازمان حمایت مصرفكنندگان و توليدكنندگان رایزنیهای لازم را انجام میدادند و به یک عدد واحد در ارتباط با افزایش قیمت محصولات آب آشامیدنی و معدنی میرسیدند اما از سال گذشته روال تغییر کرد و قیمتگذاری محصولات بر عهده واحدهای تولیدی قرار گرفت و در این راستا هر گونه شکایتی در مورد افزایش قیمتها وجود داشته باشد باید خود واحدها در این خصوص پاسخگو باشند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای آشامیدنی و معدنی با تاکید بر اینکه از واحدهای تولیدی درخواست کردیم که در صورت امکان تا برگزاری انتخابات ریاستجمهوری قیمت محصولات را افزایش ندهند، بیان کرد: صنعت آبهای آشامیدنی و معدنی- صنعتی کاملا فصلی است و در شش ماهه اول سال بازار آن رونق دارد اما ما به دلیل بحث انتخابات از واحدهای تولیدی درخواست کردیم تا پس از برگزاری انتخابات افزایش قیمت را در دستور کار قرار ندهند.

فروهر با بیان اینکه حدود ۱۴۰ شرکت تولیدکننده آبهای آشامیدنی و معدنی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها یک شرکت افزایش قیمت داشته و سایر شرکتها در این راستا اقدامی نکردهاند.

 

وی در مورد میزان افزایش قیمت محصولات آب آشامیدنی و معدنی در سال جاری اعلام کرد: بر اساس هزینههایی که به تولید محصولات این صنعت تحمیل میشود و با توجه به نرخ دستمزدها، حاملهای انرژی و هزینههای حمل و نقل معدل افزایش قیمت محصولات آب آشامیدنی و معدنی در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود.همشهری آنلاین

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine