سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطلب ویژه

(0 رای‌ها)

 

استفاده از سرمایه خارجی راه را برای توسعه صنعت نفت هموار میکند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز امنترین و پرسودترین صنعت برای سرمایه گذاران تلقی میشود، گفت: حضور سرمایه گذاران بزرگ خارجی راه توسعه صنعت نفت و گاز کشور را فراهم میکند.

 اقلیم صنعت به نقل از  شانا، اسدالله قره خانی گفت: حضور سرمایه گذار خارجی به هیچ وجه به معنای کنار گذاشتن اقتدار و عزت داخلی نیست، بلکه استفاده از چنین سرمایههایی میتواند توان اقتصادی ایران را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز امنترین و پرسودترین صنعت برای سرمایه گذاران تلقی میشود، تصریح کرد: بدون تردید الگوی جدید قراردادهای نفتی حاکمیت کشور را تضمین کرده و طرف مقابل را نیز مکلف میکند که خود سرمایه گذاری را انجام دهد و در یک دوره زمانی مشخص نیز سرمایه و سود مورد نظر در این قراردادها دوباره به صنعت نفت بازگردد.

قره خانی با اشاره به اینکه هر صنعتی برای تحول و پیشرفت به منابع مالی نیازمند است، افزود: در شرایط کنونی که بانکها منابع مالی مناسبی را برای کمک به توسعه صنعت نفت در اختیار ندارند و اوراق مشارکت ارزی و ریالی و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز مشکلات این صنعت را برطرف نکرده است، به نظر میرسد حضور سرمایه گذاران بزرگ خارجی میتواند راه را برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور فراهم کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه صنعت نفت و گاز ایران برای جهانی شدن و توسعه و نوسازی هرچه بیشتر به وجود سرمایه گذاران بزرگ خارجی نیاز دارد، عنوان کرد: حضور شرکتها و سرمایه گذاران بزرگ بینالمللی در صنعت نفت ایران بدون تردید عاملی برای توسعه و پیشرفت این صنعت است.

وی تصریح کرد: بیشتر کشورها از حضور سرمایه گذار خارجی استقبال میکنند، زیرا این امر بدون تردید به افزایش اشتغالزایی در کشور میزبان منجر میشود.

 

 

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine