پیشرفت صنعت هوایی ایران هم گام با دنیا/ تولید موتور هواپیما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

(1 رای)

 

مسئول کمیته تخصصی موتورهای هوایی ستاد صنایع دانش بنیان هوایی گفت: ایران در صنعت هوایی و ساخت موتور به پیشرفتهای قابل ملاحظهای رسیده است.

اقلیم صنعت به نقل از خبرنگاران جوان حسین پورفرزانه مسئول کمیته تخصصی موتورهای هوایی ستاد صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری   با اشاره به طراحی و ساخت موتورهای هوایی توربوجت، توربوفن اظهار کرد: حوزه موتورهای هوایی در دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است و در نقشه جامع علمی کشور به عنوان یکی از زیربخشهای هوافضا و از اهداف نظام علم و فناوری محسوب میشود.

 

 

وی عنوان کرد: توانمندی در طراحی موتورهای هوایی و بهره برداری از آنها، سابقه طولانی در فعالیتهای هوایی و هوانوردی، وجود زیرساختهای مناسب تعمیرات و نگهداری، طراحی و ساخت موتور، وجود دانشگاهها و پژوهشگاههای کلاس جهانی و وجود نیروی انسانی مستعد، و متخصص لزوم توجه به این حوزه را نشان میدهد.

 

پور فرزانه تاکید کرد: وجود این ظرفیتها و توانمندیها در کنار فرصتهای پیشرو نوید موفقیتهای بزرگ را در آینده میدهد و موفقیتها در صورت وجود برنامهای جامع و تلاش مستمر در حوزه صنعت طراحی و ساخت موتورهای هوایی این کار دور از دسترس نیست.

 

وی یاد آور شد: نقش این حوزه در ارتقای اقتدار و امنیت ملی، پیشران علم و فناوری در دیگر زمینهها و منافع حاصل از سرریز فناوریهای توسعه یافته یا بومی سازی شده به دیگر بخشها نیز از جمله دیگر عواملی هستند که صنعت طراحی و ساخت موتورهای هوایی را در سطح جهانی به یک حوزه راهبردی تبدیل کرده است.

 

 

انتهای پیام/

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine