چاپ کردن این صفحه

تولید روزانه ١١٠هزار بشکه نفت از آزادگان جنوبی تا پایان خرداد

(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت تولید میادین غرب کارون از تولید روزانه ١١٠هزار بشکه از میدان نفتی آزادگان جنوبی تا پایان خرداد خبر داد.

علی کاردر در گفت وگو با ایسنا، درمورد وضعیت میادین غرب کارون توضیح داد: میادین غرب کارون اواخر سال ۹۵  با حضور ریاست جمهوری راه اندازی شد که شامل دو پروژه اصلی یادآوران و آزادگان شمالی بود. در حال حاضر نفتخام از این میادین برداشت میشود و فرآیند صادرات آن درحال شکلگیری است. همچنین تولید از میدان آذر که جزو میادین مشترک است آغاز شده، برنامه ما برای برای برداشت از این میدان روزانه ۱۵ هزار بشکه بود اما برداشت تا ۱۹ هزار بشکه صورت گرفته  و چاهها بیشتر از انتظار بازده داشته است. البته معلوم نیست این روند ثابت بماند و ممکن است تولید به همان ۱۵ هزار بشکه برگردد. در فاز دوم برداشت از این میدان تولید به ۳۰ هزار و در نهایت در فاز سوم به ۶۰ هزار بشکه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به میدان نفتی آزادگان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه  چاههای این میدان جواب نداد و تولید از آن سال های قبل از ۹۵ کاهش پیدا کرد. قرار بود تا ۲۹ اسفند در فرآیند تولید از میدان نفتی آزادگان جنوبی  ۴۵ هزار بشکه به ۳۵ هزار بشکه قبلی اضافه شود که این امر در سال جدید تحقق یافت و تولید از این میدان تا پایان خرداد به ١١٠هزار بشکه در روز خواهد رسید.

 

کاردر از تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه نفت خام از میدان نفتی یاران جنوبی خبر داد و افزود: با احتساب تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه نفت در آزادگان شمالی، ۱۱۰ هزار بشکه در یادآوران، ۳۰ هزار بشکه در یاران شمالی و حدود ۱۶۰ هزار بشکه در دارخوین، تولید مجموع ۶ میدان نامبرده تا پایان بهار امسال به مرز ۵۰۰ هزار بشکه در روز میرسد.

برای ارسال نظر وارد سایت شوید