وضعیت تجهیزات ازمایشگاهی و کنترل کیفی و تحقیقاتی مطلب ویژه

(0 رای‌ها)

ما برای تحقیقات و شکوفایی در علم نیازمند ساز و کارهای مناسب در ازمایشگاه های کشور هستیم.

 

 

  

با توجه به تحریم های متعدد و ناجوانمردانه و همچنین عدم اگاهی فنی توسط شرکت های فروشنده تجهیزات ازمایشگاهی و کنترل 

کیفی در صورت بروز اسیب در دستگاه بواسطه عدم توانایی و شناخت شرکتهای فروشنده از عملکرد فنی دستگاه این تجهیز در ازمایشگاه بلا استفاده می ماند.

حال ازمایشکاه ها درصدد تعمیر دستگاه برمی ایند و به شرکت هایی بر می خورند که دایه تعمیرات این تجهیزات را دارند چه بسا شرکت هایی با معلومات فنی بسیار پایین. در اینجا اتفاقی که رخ میدهد اینکه این دستگاه با یک ایراد وارد ان شرکت میشود .و در اخر ضمن اینکه تعمیر نشده چه بسا چند ایراد نیز به ان اضافه میشود .

خسارات ناشی از عدم اگاهی شرکت های خصوصی تجهیزات ازمایشگاهی که چه بسا بعضی از انها حتی رسمی نمی باشند.خود یکی از اسیب های بزرگ به تحقیقات کشور و به لحاظ مالی به بیت المال می باشد.

اما باید در اینجا اشاره کرد که باز هم شرکت هایی هم هستند که چه بسا به لحاظ فنی و خدماتی در ضمینه تجهیزات ازمایشگاهی و کنترل کیفی دارای توانایی های بالایی هستند و خدمات بالا یی را هم به کشور و هم به جامعه ازمایشگاهی 

عرضه میدارند به عنوان نمونه شرکت محقق آزما تجهیز .این شرکت تا به حال توانسته کلیه تجهیزات ازمایشگاهی و تحقیقاتی 

کشور را که به این مجموعه جهت تعمیرات و خدمات وارد شده را مجددا به چرخه آزمایشگاه های کشور بازگرداند .لازم به ذکر است گفته شود که بیشتر این تجهیزات از شرکت های دیگر که توانایی خدمات تجهیزات ازمایشگاهی و تحقیقاتی را نداشته اند خریداری شده است.

سایت این شرکت www.mohagheghazma.com

 

در اخر امیدوارم مراکز تحقیقاتی ما قبل از خرید و… تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی و کنترل کیفی خود بررسی اولیه ای را راجب به ان شرکت داشته باشند تا به مشکل بر نخورند.

دوشنبه۱۶ تیر۹۹ خبرنگار:امیر هوشنگ مهدیان
برای ارسال نظر وارد سایت شوید

Login Form

Template by JoomlaShine