معاون رئیس جمهوری:حوزه گردشگری و صنایع دستی قابلیت ایجاد سالانه 140 هزار شغل را داراست مطلب ویژه

(0 رای‌ها)

معاون رئیس جمهوری:حوزه گردشگری و صنایع دستی قابلیت ایجاد سالانه 140 هزار شغل را داراست

اقلیم صنعت به نقل از ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت که اگر خواسته های حداقلی این سازمان محقق شود می توان سالانه 140 هزار شغل در بخش های گردشگری و صنایع دستی در کشور ایجاد کرد.

 «علی اصغر مونسان» پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی باغ فین کاشان در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: با توجه به برنامه منسجمی که سازمان میراث فرهنگی دارد، ایجاد سالانه 70 هزار شغل در حوزه گردشگری و 70 هزار شغل در بخش صنایع دستی کشور قابل تامین بوده و می توان سالهای بعد آن را افزایش داد.

وی افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی و بهره برداری از ظرفیت های این بخش را رویکردها و سیاست دولت دوازدهم اعلام کرد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یادآوری اینکه سهم گردشگری بر اساس مزیت های کشور محقق نشده است، ابراز امیدواری کرد که با توجه به تاکید رئیس جمهوری، در دولت دوازدهم یک دوره تحول در بخش گردشگری کشور ایجاد شود.

معاون رئیس جمهوری یادآورشد: سالانه حدود 5 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور می شوند که رقم بسیار کمی بوده و سهم آن در تولید ناخالص داخلی 2.9 (دو نه دهم) درصد است.

مونسان افزود: بر اساس برنامه ای که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است باید آمار ورود گردشگران خارجی برای سال 2025 به 20 میلیون نفر برسد.

وی به جاذبه های و قابلیت های فراوان گردشگری در کشورمان اشاره کرد و افزود: گردشگری ما مربوط به همه جهان است که مسلمانان یکی از مشتریان جدی آن محسوب می شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر روز پنجشنبه به کاشان از مجموعه باغ فین و خانه تاریخی بروجردی ها دیدن کرد.

شبد**6136 * خبرنگار: یوسف صائب** تنظیم : سلطانمرادی** انتشار:حسن معظمی

 

انتهای پیام /* 

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine