افتتاح خط لوله انتقال گاز دامغان – نکا؛ به‌زودی مطلب ویژه

(0 رای‌ها)

 

مازندرانیها دیگر دغدغه قطع گاز در زمستان را نخواهند داشت

معاون وزیر نفت در امور گاز از افتتاح خط لوله انتقال گاز دامغان- نکا در هفته جاری خبر داد و گفت: ایجاد آرامش کامل در مردم مازندران که از سال ۸۶ به بعد، همیشه دغدغه قطع گاز را داشتند از مهمترین دستاوردهای افتتاح این خط انتقال است.

 

اقلیم صنعت به نقل از  شانا، حمیدرضا عراقی پیام افتتاح خط لوله دامغان- کیاسر- ساری را پایداری گاز، تاب آوری شبکه گاز استانهای شمالی کشور و مدیریت تامین گاز دانست و گفت: با بهره برداری از این خط انتقال گاز، وابستگی کشور به واردات گاز کمتر شده و رابطه ما با کشور همسایه فقط به یک رابطه تجاری تبدیل میشود.

وی افزود: در این صورت، ما میتوانیم با کشور همسایه بر اساس محاسبات تجاری، رابطه گازی و در واقع، رابطه واردات، صادراتی داشته باشیم که بر اساس نیاز نباشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که با افتتاح این خط لوله، ما ضمن تعامل متقابل با کشور همسایه، برای تأمین گاز مردم شمال کشور به خود متکی خواهیم بود، گفت: شاید مهمتر از کاهش وابستگی به گاز همسایه شمالی، ایجاد اعتماد، اطمینان و باوری است که در مردم شکل میگیرد؛ اعتماد به شرکت ملی گاز ایران که توانست تعهد خود را در این زمینه با اجرای موفق این پروژه انجام دهد.

وی با اشاره به این که مردم شمال کشور از سال ۸۶ به بعد همیشه دغدغه قطع گاز را داشتند، تصریح کرد: خوشبختانه با این افتتاح، دیگر مردم مازندران، گلستان و گیلان هیچگونه کمبود گازی در ارتباط با سرما و گرما نخواهند داشت؛ اگرچه این بدان معنا نیست که صرفهجویی لازم را نداشته باشند.

عراقی با تاکید بر این که با احداث این خط لوله، هم شبکه گاز استانهای شمال کشور از پایداری بالایی برخوردار خواهد شد و هم شبکه تابآوری بسیار بالایی خواهد یافت، افزود: همچنین این خط لوله افزون بر این که مشکل تأمین گاز استانهای شمالی را برطرف میکند، میتواند در بخش تجارت جهانی گاز و سوآپ این انرژی پاک نیز بسیار ثمربخش باشد.

 

خط انتقال دامغان- کیاسر- ساری به طول ۱۷۰ کیلومتر با قطر ۴۲ اینچ و با ظرفیت انتقال گاز ۴۰ میلیون مترمکعب در روز، منشعب از خط انتقال گاز ۴۸ اینچ دوم شمال- شمال شرق کشور به منظور تقویت، پایدارسازی و انعطاف پذیری سیستم انتقال گاز شمال کشور و با هدف مدیریت واردات گاز از ترکمنستان، به عنوان یکی از اهداف راهبردی دولت، از مدتها پیش در برنامه اجرایی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار گرفته و از سال ۹۴ با اهتمام ویژه دولت و وزارت نفت و شخص وزیر، شتاب بیشتری به خود گرفت و هم اکنون آماده افتتاح رسمی است

 

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine