بشر فاصله ای تا تولید واکسن ایدز ندارد

(0 رای‌ها)

بشر فاصله ای تا تولید واکسن ایدز ندارد


محققان در آمریکا یک گام دیگر به واکسن ایدز نزدیک شدند

تایمز اقتصادی بین المللی نوشت: محققان دانشگاه نبرساکا گام مهمی به سوی تولید واکسن مؤثر در برابر ایدز برداشتند.

این محققان موفق شده اند سوئیچ خاموش و روشنی را در فرم ضعیف شده ای از ویروس ایدز با استفاده از مهندسی ژنتیک تولید کنند. بدین ترتیب می توان امیدوار بود که واکسن اثرگذاری که از سطح ایمنی چشمگیری برخوردار باشد تولید شود.

این پروژه از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است. آنها در ابتدای کار نسخه ای از ویروس ایدز را مهندسی کردند که بدون حضور اسید آمینه ای که در بدن انسان وجود نداشته باشد قابلیت تکثیر شدن نخواهد داشت. بدین ترتیب آنها کنترل چشمگیری بر توانایی ویروس در تکثیر نمونه های مشابه خود پیدا می کنند.

طی سه سال گذشته موفقیتهایی در این زمینه به دست آمده اما این دستاوردها هنوز به ایمن سازی بدن در برابر ایدز منجر نشده است.

حالا اما با تولید این سوئیچ و تعبیه آن در ویروس، محققان امیدوارند که از آن به عنوان ابزار کنترلی قابل اطمینانی استفاده کنند.

آمارها نشان می دهد بیش از ۱.۲ میلیون تن در آمریکا و ۳۶.۷ میلیون نفر نیز در سراسر جهان به ایدز مبتلا هستند. در حالی که آمریکا در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۱۹ میلیارد دلار در زمینه مبارزه با ایدز هزینه کرده است اما پیش بینی می شود این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۲۳.۹ میلیارد دلار افزایش یابد.

نخستین بار ویروس ایدز در سال ۱۹۸۳ کشف شد.(مهر)

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
Template by JoomlaShine